tisdag 20 oktober 2009

När det regnar sa skvalar det...

Ja här duggar det tätt mellan inläggen vill jag säga!
Sitter (fortfarande) pa jobbet och har fruktansvärt mycket dötid. Sitter och planerar veckans matsedel, mycket roligt! Älskar att handla mat, är det bara jag?

Mandag (igar): Flamberade räkor med risotto (torkade tomater, charlottenlök, kronärtskocka, vitt vin och vitlök)
Tisdag: Kycklingpasta med marinerade oliver och vitlök
Onsdag: Kokt torsk med ägg och persiljesås (Ph's favorit!)
Torsdag: Lasagne Bolognese (ja hemmagjord självklart!)
Fredag: Restaurang!

Mat är ju bara för underbart och att man numera far bestamma helt själv när och hur man vill äta! Det innebar för mig i början att jag skippade frukost och käkade en pase chips till lunch... Det finns sadana perioder i livet, mycket viktigt att lata sig hallas!!

idag har jag ätit följande:

Frukost: 4 kex (bretonnes med äkta smör, och vad FAN menas med det egentligen, är det fejksmör i de andra? Annars tycker jag "färsk" som benämning pa mat är fantastisk! Typ ost gjord pa färsk mjölk, ja tro fan det! Att mjölken inte är härsken!! )
Lunch: Med Pauline pa Tribeca, Skaldjursrisotto och en cola light

Det är allt för tillfället, alltsa förstar ni att jag gör ett inlägg om mat, är saa hungrig!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar