Sitter (fortfarande) pa jobbet och har fruktansvärt mycket dötid. Sitter och planerar veckans matsedel, mycket roligt! Älskar att handla mat, är det bara jag?
Mandag (igar): Flamberade räkor med risotto (torkade tomater, charlottenlök, kronärtskocka, vitt vin och vitlök)
Tisdag: Kycklingpasta med marinerade oliver och vitlök
Onsdag: Kokt torsk med ägg och persiljesås (Ph's favorit!)
Torsdag: Lasagne Bolognese (ja hemmagjord självklart!)
Fredag: Restaurang!
Mat är ju bara för underbart och att man numera far bestamma helt själv när och hur man vill äta! Det innebar för mig i början att jag skippade frukost och käkade en pase chips till lunch... Det finns sadana perioder i livet, mycket viktigt att lata sig hallas!!
idag har jag ätit följande:
Frukost: 4 kex (bretonnes med äkta smör, och vad FAN menas med det egentligen, är det fejksmör i de andra? Annars tycker jag "färsk" som benämning pa mat är fantastisk! Typ ost gjord pa färsk mjölk, ja tro fan det! Att mjölken inte är härsken!! )
Lunch: Med Pauline pa Tribeca, Skaldjursrisotto och en cola light

Det är allt för tillfället, alltsa förstar ni att jag gör ett inlägg om mat, är saa hungrig!!!

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar