Klockan ringde klockan 09h30 imorse, kändes som att bli överkörd av en truck.
Hade bestämt möte med Pauline vid Alma-bron (det var i den tunneln Diana dog 1997) för att ga vidare mot CIDJ som är ett informationscenter for ungdomar som vill plugga, jobba eller ha information om livet i Paris.
Vi fick träffa en radgivare som har tillgang till allt material gällande studier. Pauline vill plugga internationell lag och jag kommunikation. Bara att det ar sa forbannat komplicerat här! Jag funderar pa att bli pressattaché och da maste jag först ga tva ar i "prepa" som innebär att jag maste ga 2 ar till pa gymnasiet!!!! Alltsa vi ar separerade fran gymnasie-eleverna men det ar ungefar samma system....
Det som ar positivt med detta, är att jag kan jobba hälften av tiden och ga i skolan hälften eftersom det ar en yrkesskola. Sedan är det allra värsta att man maste ha en master i detta landet... Vilket innebär 5 ar. hohohohohoho... orka?
Nu är jag iallafall pa jobbet, mitt trygga underbara jobb.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar